onsdag den 9. april 2014

Kursus i jerseykjoler a la Margot :-)

D. 2. - 4. Maj

Fredag d 2. Maj kl 18-21.30 :
Vi starter med at se på de inspirationseksempler, som jeg har syet op.
Vi skal snakke materialer, sømvalg, farvesammensætning og mønsterbrug.
Så skal der prøves!! Jeg har syet en række forskellige Onion mønstre op i prøvestof, lige til at hoppe i og bestemme størrelse, og snit udfra. Det er også et supergodt udgangspunkt når vi skal rette til og ændre, til lige netop dit personlige yndlingsmønster :-)

Lørdag d 3. Maj kl 9-16 :
Dagen skal bruges til at kigge materialer - både jeres egne og dem jeg har med, som der kan købes af.
Vi skal lave en plan over din model - og lave mønster derfra.
Eget mønster skal gerne være klar idag, så der kan klippes stof ud og syes lidt forskellige prøver.

Søndag d 4. Maj kl 9-16 :
Så skal der syes :-)
Egen model syes færdigt og vi evaluerer på dit mønster - måske kan du når at sy en mere?

Afslutning og tak for en dejlig kreativ weekend :-)


Materiale liste:
Symaskine
Evt overlocker ( et fantastisk redskab til syning i jersey - for ikke at sige uundværlig!)
Mønsterpapir
Lang lineal
Blyanter

Stof - bomuldsjersey, viscosejersey, winterjersey, let isoli med stretch

Evt fast stof med mønster til kanter, skråbånd og andre detaljer
Kantelastikker i forskellige farver
Tittekanter
Evt knapper og spænder til pynt

Jeg medbringer giner, prøvemodeller og vigtigt!! Strygejern!!
Og jeg tager selvfølgelig en masse dejlige rester med som man frit kan boltre sig i :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar